Retourneren

1. Welke artikelen vallen onder de RMA-procedure? (Retourneren Met Authorisatie)

Alle goederen die rechtstreeks via EBLO Seating geleverd zijn, vallen onder deze procedure en kunt u retourneren worden.

2. Redenen voor een retourzending

Er zijn verschillende redenen om een product te retourneren:

  • Een artikel is teveel geleverd of besteld
  • Een artikel is verkeerd geleverd of besteld
  • Een artikel is beschadigd of defect geleverd

In alle gevallen heeft u een aanmeldingsformulier met RMA-nummer nodig. Het RMA-formulier is hier te downloaden.

3. Verkrijgen van een RMA-nummer

Voor het verkrijgen van een RMA-nummer belt u naar uw contactpersoon. Meld hem of haar de reden van uw retour. Uw contactpersoon zal uw aanvraag in behandeling nemen en op basis van zijn of haar bevindingen een RMA-nummer toewijzen. Dit nummer dient u duidelijk op het formulier te noteren.

4. Geldigheid RMA-nummer

Wanneer u een RMA-nummer van ons heeft ontvangen, kan het product binnen 5 dagen bij u afgehaald worden. Daarna vervalt de geldigheid van het nummer.

5. Retourzending goederen

De goederen dienen goed verpakt gereed te staan. Het retouradres krijgt u van uw contactpersoon en dient duidelijk op de verpakking vermeld te staan. Sluit het RMA-formulier duidelijk zichtbaar bij aan de buitenzijde van de doos. De reden van retourneren dient altijd vermeld te worden.

Zet de goederen gereed voor afhalen in de door ons geleverde originele, onbeschadigde verpakking en compleet met alle accessoires, voorzien van een kopie van de pakbon. Slecht verpakte of incomplete producten, dan wel zendingen zonder RMA-formulier met RMA-nummer of pakbon zullen niet in behandeling worden genomen en zullen onbehandeld retour worden gezonden.

6. Teveel of verkeerd geleverd

Producten die teveel of verkeerd geleverd zijn, kunnen worden afgehaald en gecrediteerd, mits dit binnen 5 dagen na levering wordt gemeld. Voor producten die door u teveel of verkeerd zijn besteld, gelden restocking-kosten te hoogte van 10% van de verkoopprijs, met een minimum van €40,-. De kosten van de retourzending zijn voor uw rekening.

Indien wij voor de retourzending verzorgen, maar deze bij de eerste afhaalpoging niet gereed staat, zullen wij de eerst volgende afhaalpoging in rekening brengen. Producten die door toedoen van EBLO te veel of verkeerd geleverd zijn, zullen zonder restocking-kosten worden geretourneerd.

7. Beschadigd of defecte product

In geval van een beschadigd of defect geleverd product, graag contact opnemen met uw contactpersoon binnen EBLO Seating, zodat er een passende oplossing overeen gekomen kan worden, mits dit binnen 5 dagen na levering wordt gemeld.